Richard

Detaylar

Maximum Uniq Hall

/ Oturmalı Düzen

W. Shakespeare III. Richard Berna Moran çevirisinden
Uyarlayan – Yazan – Yöneten: Okan Bayülgen
Proje: Nihal Usanmaz - Kubilay Çamlıdağ – Orkun Dökmeci

Dramaturg : Dilek Tekintaş
Danışman: Yalın Alpay – Dr. Başar Akman
Dekor Tasarımı: Efter Tunç
Kostüm Tasarımı: Ayşegül Alev
Işık Tasarımı: Kemal Yiğitcan
Hareket Tasarımı: Dicle Doğan
Kinetik Heykel Tasarımı: Server Demirtaş
İllüstrasyon: M. K. Perker
Müzik: Ömer Vatansever – Fırat Ağacık – Okan Bayülgen
Saç Tasarımı: Derya Ergün
Afiş Tasarımı: Berkcan Okar
Fotoğraf: Fethi Karaduman

Yönetmen Yardımcısı: Nihal Usanmaz
Reji Asistanları: Dilay Yıldız, Ferdi Taşkın, Ali Akkök
Sahne Amiri : Sinem Bayraktar, Oğuzhan Yıldırım

Oyuncular:
Okan Bayülgen, Şenay Gürler, Ebru Unurtan Urağ, Nihal Usanmaz, Kevork Türker, Kubilay Çamlıdağ, Oral Özer, Özgün Çoban, Esra Yaşar, Su Sonia Herring, Volkan Ateş Gündüz, Dilay Yıldız, Cem Tilmen, Ali Akkök, Cüneyt Üstün, Ferdi Taşkın, Levent Akkök, Cihan Akbilek, Orkun Dökmeci, Ece Önderoğlu, Sinan Aksu, Kayra Ural, İstanbul Bayülgen

Yapım: Net Sanat – Kabare Dada

Katkılarından dolayı Aydın Özgültekin’e teşekkür ederiz.

Yıl 2012. Kral III. Richard'ın kemikleri Leicester'da bir otoparkta bulunur. Kemiklerin adli tıp uzmanlarınca araştırılıp, kanıtlanması uzun bir zaman alacaktır. Londra’da çoğunlukla sıra dışı sanat oyunları üreten küçük bir tiyatro ise aynı dönemde istek üzerine III. Richard oynayacaktır. Bu arada tiyatroya sığınan ve polis tarafından aranan kimliksiz kriminal bir adam vardır.
Tiyatroya sığınan “Richard” önce oyundaki Richard rolünü, daha sonra da oyunun sahneye konuluşunu üstlenir. “Bozuk yapısı” gereği var olan düzene devletin ya da tiyatronun yapısına karşıdır. Bir yandan hoşgörülü ve demokrat sanatçıların desteğini alırken, diğer yandan tiyatrodaki yapıyı bozmakta, sanatın kurumsal etik ya da hiyerarşik her şeyine karşı gelerek, ortaya alışılagelmemiş bir Richard prodüksiyonu çıkarmaktadır. Drag Queen showlarından, moda defilelerinden ilham almakta, oyuncu olmayan insanları oyuna yerleştirmekte tiyatronun çatısından, insanların özel hayatlarına kadar maddi manevi her şeyi yıkmaktadır. Tiyatro bir facia ile sarsılır. Bu sırada Krallık, III. Richard’ın cenaze törenine hazırlanmaktadır.
Okan Bayülgen, bu yeni yüzyılın ilk çeyreğinden bakıyor Shakespeare’in Richard’ına. Modern filozofların yaklaşımlarıyla ele alarak Richard’ın gerçekliğini, Shakespeare’in Richard’ı hikâyeleştirmesini tartışmaya açıyor. Yabancı olmayı, yalnızlaşmayı, vahşileşmeyi tartışırken hayali bir tiyatro kumpanyası Shakespeare’in III. Richard’ını tekrar oynuyor.

Program

Paylaş

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Bu web sitesinde kullanıcı deneyiminizi geliştirmek için çerezler kullanılmaktadır. Detaylı Bilgi